piątek, 19 czerwca 2015

Czy dinozaury śnią o prehistorycznych owcach? - "Jurassic World", film w technologii 3D

za: Othertees.com

Byłam, widziałam, zakochałam się w raptorkach, pożałowałam krótkich łapek T-Rexa, i z zadowoleniem zauważyłam, że Chris Pratt zdecydowanie lepiej wygląda jako Indiana Jones wannabe niż Star-Lord... choć tu nie słucha kaset magnetofonowych, a szkoda. 
Nie jest możliwym być główną bohaterką tego filmu i przeżyć go w szpilkach. Wybacz, Bryce Dallas Howard, jesteś niewiarygodna, mimo że fryzura lekko Ci się pod koniec psuje.
Nie jest możliwym być głównymi młodocianymi bohaterami tego filmu i przeżyć - sorry chłopcy, przesadziliście.
Nie jest możliwym być widzem tego filmu i nie zobaczyć tych wszystkich wzor(c)ów, schematów i jedynej prawdziwej miłości, co to góry przenosi i przed dinożarłami ratuje, mniej lub bardziej.
Nie jest możliwym być widzem tego filmu i... nie zachwycić się. Bo film jest przerażający, pełen zębów, twardej skóry, ofiar - potencjalnych i rzeczywistych. Najbardziej zaś przeraża to, że zawsze winny jest człowiek, to on mąci i rani, a natura musi pomóc sama - i sobie, i człowiekowi.

Nie będę spoilerować; mimo tego, że to amerykańskie kino i wszyscy wiemy, co za nim idzie - naprawdę warto obejrzeć. Zwłaszcza też dlatego, że amerykańskie kino aktualnie ma większą misję niż TVP (a przynajmniej skuteczniej ją realizuje) i potrafi opowiedzieć o więziach, uczuciach, odpowiedzialności, męstwie, rodzinie, problemach rodzinnych, o tym, co ważne - robiąc film o niesamowitych stworzeniach. A, i polecam IMAX*, bo wtedy dinożarły są "bardziej".

*"Jurassic World" też poleca IMAX, Pandorę, Coca-Colę... i, kto dostrzeże więcej elementów product placement? Na szczęście mało agresywne reklamy ;-)

Na koniec trailery dwóch bajeczek, na które czekam (a niedługo "Star Wars" i zapewne parę innych, cudnych):

-1- "W głowie się nie mieści", Pixar 2015


- 2 - "The Secret Life Of Pets" ...dopiero 2016



4 komentarze:

  1. Indi+Krokodyl Dundee+Jack Colton... z którego roku ten film? Bo wygląda mi na stare, dobre Kino Nowej Przygody! Minus za obcasy, trzeba było jak w reklamie Mentosów je oderwać, plus za wykorzystanie ich malowniczości w scenie wabienia T-Rexa. A co do dzieci - a indianojonesowki Short Round? I wszystkie dzieci, które przeżyły w poprzednich częściach? PP? Ajfony i... ludzie, zamiast dzwonić i wabić tym dinusie, piszcie SMSy - zawsze to powtarzam!

    OdpowiedzUsuń
  2. O, właśnie, zapomniałam napisać o Mentosach :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja do tej dwójki jeszcze dorzucam
    następnego chcieja - "Mały Książę"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chcę (w momencie pisania notki nie wiedziałam, że robią), chociaż boję się, że go zepsują... ale nie jestem doń przywiązana AŻ TAK, więc ze spokojem obejrzę :)

      Usuń